Arcreal

Corporate Identity

Comprehensive brand design consulting for a medical startup that innovates workflows based on advanced IT technology integrated with 3D oral scanners and proprietary software.

진보된 IT기술을 접목한 3D 구강 스캐너와 자체 개발한 소프트웨어를 바탕으로
워크플로우를 혁신하는 의료 스타트업의 총체적 브랜드 디자인 경험 컨설팅

What We Did
Design Guideline
Brand Film
Brand Identity
Brand Consultion
Web & Mobile
  • Digital dentistry overcomes the limitations of traditional dental practices by obtaining precise dental data using a 3D oral scanner instead of impression taking, and by transmitting data rather than delivering physical products. Acryl is a medical startup that innovates workflows based on advanced IT technology combined with a 3D oral scanner and self-developed software. MMPX consulted on an overall brand design experience to secure competitiveness in the digital dentistry market and to facilitate Acryl's expansion into overseas markets and growth as a global company. The existing text-based wordmark logo had limitations in effectively imprinting the brand on a small handheld device and various media. Therefore, it was necessary to develop a symbolic logo to secure a strong identity in the global market while improving this aspect. Acryl's symbol mark is designed with a curve drawn along the trajectory of the oral scanning action, coupled with a metaphor (tooth) that symbolizes the essence of the industry, incorporated into the initial 'A' of the company name. This serves as a simple yet powerful visual communication tool unique to Acryl. Additionally, the restrained logo type resolves readability issues caused by excessive decoration in the existing wordmark and achieves harmony with the symbol. We analyzed the distribution of brand colors already occupied by competitors in the existing market and explored brand colors that could establish differentiation and recognition. After various color tests, we adopted the final color, expressing a young and proactive corporate image through adjustments in brightness and saturation. The calm, toned-down sub-colors enhance the main color while conveying a trustworthy and authentic mood. The graphic motif drawn along the scanning action reflects the visual language inspired by the form of the symbol, functioning as a simple yet symbolic visual identity unique to Acryl. Furthermore, it is reinterpreted with curvature and tilt that adapt to various media and formats, metaphorically representing customized solutions for dental care that cater to different environments and patient situations.

  • 디지털 치과 진료는 인상채득(치아 본뜨기) 대신 3D구강 스캐너로 정교한 치아 데이터를 취득하고, 실물 배송 대신 데이터를 전송하는 등 치과 진료의 디지털화를 통해 아날로그 치과 진료의 한계를 극복합니다. 아크리얼은 진보된 IT기술을 접목한 3D 구강 스캐너와 자체 개발한 소프트웨어를 바탕으로 워크플로우를 혁신하는 의료 스타트업입니다. 엠엠피엑스는 아크리얼 브랜드 리뉴얼을 통해 디지털 덴티스트리 시장내에 경쟁력을 확보하고 해외 진출 및 글로벌 기업 도약을 위한 총체적 브랜드 디자인 경험을 컨설팅하였습니다. 텍스트 기반의 기존 워드마크형 로고는 한 손에 잡히는 작은 기기와 다양한 매체에 효과적으로 브랜드를 각인시키기에 한계가 있었고, 이를 개선함과 동시에 글로벌 시장에서 확고한 정체성 확보를 위해 상징성 있는 심볼마크 개발이 필요한 상황이었습니다. 아크리얼의 심볼마크는 업의 본질을 가장 상징적으로 나타내는 메타포(치아)와 구강 스캐닝 동작의 궤적을 따라 그려진 곡선, 그리고 이를 기업명의 머릿글자 ‘A’에 담아낸 형태로 디자인 되었고, 이는 단순하지만 강력한 아크리얼만의 비주얼 커뮤니케이션 장치로 활용됩니다. 또한 절제된 형태의 로고타입은 기존 워드마크의 과한 장식으로 인한 가독성 문제를 해결하고 심볼과의 조화를 이룹니다. 우리는 기존 시장에서 경쟁사가 선점한 브랜드 컬러 분포를 분석하여 차별성과 식별성을 확보할 수 있는 브랜드 컬러를 고민하였고, 다양한 컬러 테스트를 거쳐 최종 색상을 채택, 밝고 선명한 명도 및 채도 조절을 통해 젊고 진취적인 태도의 기업 이미지를 표현하였습니다. 또한 차분하고 톤다운된 서브 컬러는, 메인 컬러를 더욱 돋보이게 함과 동시에 신뢰감 있고 진정성 있는 무드를 전달합니다. 스캐닝 동작을 따라 그려진 그래픽 모티프는 심볼의 형태에서 착안한 시각 언어이며, 단순하지만 상징적인 아크리얼만의 비주얼 아이덴티티로 동작합니다. 또한 여러 매체와 판형에 적응하는 곡률과 기울기로 재해석 되어 다양한 환경과 환자 상황에 대응하는 치과 진료의 맞춤형 솔루션을 은유합니다.

Logo

Color & Matterial

Graphic Motif