Pyeongchang Olympic
Samsung Pavillion
Content for the History Wall and Heritage Wall was created within the Samsung Pavillion located in Gangneung during the 2018 PyeongChang Olympics.
2018 평창 동계올림픽 기간 동안 강릉에 위치한 삼성 기업홍보관 내에 히스토리관과 헤리티지관의 콘텐츠 구축
- What We Did
- Graphic Design
- Motion Graphic
- Media Installation
- UI/UX Design
- Digital Experience
-
Samsung’s legacy of breakthrough innovation history presented on the space that is inspired by Samsung’s symbolic cube. This space is constructed with a large cube module structure, providing a friendly and approachable atmosphere for visitors. Inside, a variety of creative cubed media is arranged to visually and effectively convey Samsung's progress and innovations. These media help visitors gain a deeper understanding of the Samsung brand identity, while the cutting-edge technology utilized in the cubes maximizes the brand experience, effectively showcasing Samsung's history and future-oriented vision. In this space, visitors can go beyond simply collecting information; they can experience the true values of Samsung and find inspiration for innovative ideas.
-
삼성의 상징적인 큐브에서 영감을 얻어 설계된 공간에 삼성의 획기적이고 혁신적인 역사의 유산을 제시합니다. 이 공간은 대규모 큐브 모듈 구조로 구성되어 있어 관람객들에게 친근한 접근감을 제공합니다. 내부에는 다양하고 창의적인 정육면체 형태의 미디어가 배치되어, 삼성의 발전과 혁신을 시각적이고 효과적으로 전달합니다. 이러한 미디어는 관람객들이 삼성 브랜드의 정체성을 깊이 이해하도록 돕고, 최첨단 기술이 적용된 큐브들은 브랜드 경험을 극대화하여 삼성의 역사와 미래 지향적인 비전을 효과적으로 나타냅니다. 관람객들은 이 공간에서 단순히 정보를 수집하는 것을 넘어 삼성의 진정한 가치를 체감하고, 혁신적인 아이디어에 대한 영감을 얻을 수 있습니다.