Andor Bakery & Coffee

Brand Identity

Participated from the architectural stage of Andor to design the brand identity and consult on various applications, as well as space and environmental design.

안도르의 건축단계에서부터 참여하여 브랜드 아이덴티티를 디자인하고 다양한 어플리케이션 및 공간과 환경디자인을 컨설팅

What We Did
Brand Application
Brand Identity
  • Andor is a bakery café located in Songdang-ri, Gujwa-eup, Jeju City, nestled on the edge of a lush forest. MMPX has been involved from the architectural stage of Andor, designing the brand identity and consulting on various applications as well as space and environmental design. To reflect the key concepts of architectural design such as openness and closure, emptiness and fullness in the brand identity, a visual device called ‘parentheses’ was used to express these ideas in the wordmark, which served as the basis for brand communication. The wordmark of Andor focuses on the message that the building aims to convey. The parentheses in the wordmark, which metaphorically represent openness and closure, and emptiness and fullness, imply the possibility of anything being ‘filled’ in its ‘emptied’ state, designed to convey a variety of tones in the brand message. For instance, the diverse expressions of emojis filled within the parentheses of the wordmark complement the static and serious mood felt in the architecture and surrounding environment, while also imparting a unique wit to Andor.

  • 제주시 구좌읍 송당리에 위치한 안도르는 녹음이 짙은 숲 언저리에 자리잡은 베이커리 카페입니다. mmpx는 안도르의 건축단계에서부터 참여하여 브랜드 아이덴티티를 디자인하고 다양한 어플리케이션 및 공간과 환경디자인을 컨설팅하였습니다. 열리고 닫힘, 비움과 채움 등 건축디자인의 주요 키워드를 브랜드 아이덴티티에 반영하기 위해 ’괄호'라는 시각적 장치를 활용하여 워드마크에 표현하고 이를 기반으로 브랜드 커뮤니케이션을 전개하였습니다. 안도르의 워드마크는 건축물이 추구하는 메시지에 초점을 맞추었습니다. 열림과 닫힘, 비움과 채움을 은유한 워드마크 속 괄호는 ‘비워진' 상태로서 무엇이든 ‘채워질' 가능성을 내포하며 다양한 어조의 브랜드 메시지를 전달할 수 있도록 설계되었습니다. 예컨대, 워드마크의 괄호안에 채워진 다양한 표정의 이모티콘은 건축과 주변환경에서 느껴지는 정적이고 진지한 무드를 보완하며 안도르만의 위트를 선사합니다.