Kiaf emart x ssg.com
Media Art
Emart and ssg.com, which participated as main sponsors in Korea's largest art fair, visualized brands through media art.
국내 최대 규모 아트페어에 메인 스폰서로 참여한 이마트와 ssg.com의 미디어 아트를 통한 브랜드 시각화
- What We Did
- Motion Graphic
- Media Art
- Digital Experience
- A.N.D. Award
- Kiaf emart x ssg.com Media Art
2021 Winner
-
KIAF ART SEOUL attracts more than 60,000 domestic and foreign visitors and overseas collectors every year, and is the largest art fair in Korea where Seoul has established itself as a hub of Asian contemporary art. CJ CGV built a digital media art exhibition booth at KIAF ART SEOUL 2021, which opened in October 2021. emart and SSG.COM, which participated as main sponsors in Korea's largest art fair, visualized their brands through media art.
-
엠엠피엑스는 국내 최대 아트페어에 메인 스폰서로 참여한 emart와 SSG.COM의 브랜드를 미디어 아트를 통하여 시각화했습니다. emart와 SSG.COM은 물류와 콘텐츠를 기반으로 한 유통업체로, 팬더믹 이후 비대면 소비가 급격히 늘어나면서 ‘1등 신선식품’이라는 타이틀을 가져가고자 노력하고 있습니다. 그 노력 중 하나로 이번 프로젝트에서 ‘신선식품’을 주제로 미디어아트를 진행했으며, ‘신선’이라는 추상적 개념을 효과적으로 시각화하기 위해 자연적 요소인 ‘바람’과 ‘물’이라는 메타포를 발굴하고 이를 시각예술로 구현했습니다. 일상에서 볼 수 있는 식재료를 재해석하여 의외의 형태와 유기적인 움직임과 다채로운 컬러의 연출로 관객들과 소비자들에게 새로운 경험을 전달했습니다.