Deep bio

Brand Identity & Website design

Identity development & Website design of biotech companies that transform cancer diagnosis processes.

암 진단 프로세스를 변화시키는 바이오테크 기업의 아이덴티티 및 웹사이트 구축.

What We Did
Design Guideline
Brand Identity
Web & Mobile
  • Deep Bio is a biotech company that innovates the cancer diagnosis process using deep learning technology, connecting people and AI through profound insights and providing solutions for better lives for patients and healthcare professionals. Having already gained recognition for its competitiveness in the global market, particularly in the United States and Europe, Deep Bio has moved away from its initial image that emphasized youthful ambition and passion to establish a professional and trustworthy brand identity. This effort aims to secure a competitive advantage in the market and position itself as a global leader through brand refinement and website renewal. This project focuses on inheriting the existing brand assets of Deep Bio to enhance its originality while redesigning a consistent visual language to build a clear message, concept, and brand identity.

  • 딥바이오는 딥러닝 기술을 활용하여 암진단 프로세스를 혁신하는 바이오테크 기업으로 깊은 통찰력을 통해 사람과 AI 사이를 연결하고 환자와 의료진들의 더 나은 삶을 위한 솔루션을 제공합니다. 이미 미국과 유럽을 중심으로 글로벌 시장에서의 경쟁력을 인정 받았고, 젊은 패기와 열정을 강조했던 초기 이미지에서 벗어나 전문적이고 신뢰감 있는 브랜드 이미지를 구축하여 향후 시장에서의 경쟁우위를 확보하고 글로벌 선두 기업으로 도약하고자 브랜드 정비 및 웹사이트 리뉴얼을 진행하였습니다. 본 프로젝트는 딥바이오가 가진 기존의 브랜드 자산을 계승하여 딥바이오만의 오리지널리티를 강화하고 일관된 시각 언어를 재설계하여 명확한 메시지와 컨셉, 브랜드 아이덴티티를 구축하는데에 집중하였습니다. 우리는 딥바이오가 보유한 기존 브랜드 자산(Verbal Identity, Visual Identity)들을 분석하여 핵심 키워드를 도출하고, 몇차례 제안과 피드백을 통해 우리의 생각과 고객사의 생각을 맞춰가는 과정을 거치며 딥바이오만의 이야기를 담아낼 수 있는 방향으로 고도화 하였습니다. 병리학에 대한 딥바이오의 깊이 있는 열정을 상징하는 ‘Deep Gradient’를 메인컬러인 그린을 중심으로 비전을 상징하는 화이트와 깊이를 상징하는 블랙 그라데이션으로 구분하여 브랜드 이미지를 구축하였습니다.

Brand Vision & Mission

Visual Concept