Channel A Network Branding

Visual Identity

Establishing easy and intuitive visual communication through design that stays true to its essence.

본질에 충실한 디자인을 통해 쉽고 직관적인 비주얼 커뮤니케이션을 구축

What We Did
Brand Application
Brand Identity
Motion Graphic

A.N.D. Award & Asia Design Prize
A.N.D. Award:
Channel A Network Branding
2020 Gold

Asia Design Prize:
Channel A Network Branding
2020 Gold
  • Channel A is a leading general programming channel in South Korea, launched in December 2011 as part of the Dong-A Media Group. Centered around the brand identity of "OPEN & CREATIVE CANVAS," Channel A’s canvas expands its concept to encompass infinite dreams, worlds, imagination, and change, allowing for the meeting of greater value and diverse content. The canvas of Channel A embodies two core values: "Expansion" and "Infinity." The first concept, "Expanded Canvas," reflects how Channel A’s content has traditionally existed within devices like television. Now, the canvas has been extended beyond the confines of the device, visualizing functionality through graphic elements that leverage expansion, change, and movement. The second concept, "Infinity Canvas," serves as a standard for focus and emphasis while also acting as a foundational element for creating a three-dimensional space. This canvas adds depth and spatial awareness to a two-dimensional plane, transforming it into a three-dimensional experience while conceptually expanding the finite into the infinite. In this way, Channel A’s canvas is not merely a simple frame but a visualization of two key concepts: "Expansion into Graphic Elements" and "Expansion into Foundational Elements." The design remains true to its essence, establishing an easy and intuitive visual communication experience.

  • 채널A는 2011년 12월에 개국한 동아미디어그룹 계열의 대한민국 대표 종합편성채널로, ‘OPEN & CREATIVE CANVAS’라는 브랜드 아이덴티티를 중심으로 더 많은 가치와 다양한 콘텐츠를 담을 수 있는 무한한 꿈과 상상력을 표현합니다. 채널A의 캔버스는 ‘확장’과 ‘무한함’이라는 두 가지 핵심 가치를 통해 시각적이고 기능적인 요소를 발현합니다. 첫 번째 개념인 “Expanded Canvas”는 채널A의 콘텐츠가 전통적으로 TV와 같은 디바이스 안에 존재해왔으나, 이제는 디바이스 밖으로 확장하여 그래픽 요소로서의 기능을 확대하고 변화시키며 시각화할 수 있게 됩니다. 두 번째 개념인 “Infinity Canvas”는 캔버스의 프레임이 집중과 강조의 기준이 되며, Z축의 공간을 생성하는 기준 요소로도 확장됩니다. 이러한 방식으로 캔버스는 2차원 평면에 깊이와 공간감을 부여하며 3차원의 공간으로 발현됨과 동시에 유한함을 무한함으로 확장하는 개념으로 활용됩니다. 따라서 채널A의 캔버스는 단순한 프레임이 아닌 "그래픽 요소로의 확장"과 "기준 요소로의 확장" 두 가지 개념을 시각화하였으며, 본질에 충실한 디자인을 통해 쉽고 직관적인 비주얼 커뮤니케이션을 구축했습니다.

Brand Design Concept

Brand Graphic Motif

Brand Design

Brand Color

Application Design